مرکز مدیریت رسـانه فراهنـگ هم زمـان با آغاز فعالیت خصوصی­ سازی پیام‌های بازرگانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۸، به ثبت رسید و به عنوان نماینده انحصاری پذیرش و پخش پیام‌های بازرگانی مرکز خراسان، آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۸۳، با هماهنگی سازمان صدا و سیما، اقدام به ایجاد کنسرسیوم انحصاری پذیرش و پخش آگهی­ های بازرگانی مراکز استان‌های کشور نمود که این امر موجب آشنایی این مجموعه با فرهنگ­ های بومی و ایجاد طیف ­های گسترده ­ای از مشتریان جدید در سراسر کشور شده است. ا

هم کنون مرکز مدیریت رسانه به عنوان مشاور و مجری ده­ ها شرکت در سراسر ایران پهناور فعالیت می ­نماید و توانسته است طی سالیان متمادی همواره سعی در برطرف کردن نیازهای واحدهای صنعتی، بازرگانی و مالی نموده و در این راستا با ایجاد و گسترش واحدهای: بازرگانی، تبلیغات محیطی و مکتوب، تحقیق و پروژه، روابط عمومی, تولید و ساخت تیزرهای تلویزیونی و رادیویی به اجرای کمپین­ های تبلیغاتی مختلف بپردازد. علاوه بر آن در طی این سالیان با ساخت و پخش تیزرهای متناسب با فرهنگ و آداب کشورهای مختلف چون افغانستان، عراق و کشورهای خاورمیانه گام موثری در راستای حضور و تثبیت کالاهای ایرانی و رقابت در عرصه منطقه­ ای در این کشورها برداشته است.

از آن جا که فراهنگ به دنبال استفاده از تمامی ظرفیت­ های موجود رسانه­ ای کشور و تعامل سازنده صنعت تبلیغات با نهادهای فعال اقتصادی می ­باشد، مرکز مدیریت خدمات رسانه در حوزه تبلیغات محیطی به ویژه در محیط ‏های ورزشی نیز به صورت فعال اقدام نموده است. فراهنگ با به‌کارگیری اساتید خبره و توان مند در حوزه دانشگاه و فضای کسب و کار سعی در برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه نموده تا بتواند حلقه­ ی واسط موثری میان مراکز علمی و محیط کسب و کار باشد. در این راستا فراهنگ علاوه بر طراحی، نظارت و اجرای پروژه­ های تحقیقاتی مرتبط اقدام به برگزاری سلسله کارگاه­ ها و همایش‏ های تخصصی نیز می ­نماید.

شعب اصلی فراهنگ در شهرهای تهران، مشهد و کیش و شعبه بین الملل آن در آلمان فعال می‌باشد. تجربه در تبلیغات, بازاریابی و گردآوري دانش، مهارت، تجربه، فناوري و خلاقيت، باعث ارائه خدمات بهینه تبلیغاتی و مشاوره ای به مخاطبان شده است؛ از این رو مخاطب قادر است بهترین برنامه تبلیغاتی و بازاریابی را برای سازمان خود طراحی نموده و به شکلی هدف مند و سنجیده به اهداف خود دست یابد.
فراهنگ به عنوان مجری انحصاری تبلیغات نمایشگاه بین المللی مشهد، تبلیغات اتوبوسرانی (اتوبوس آگهی) و تلویزیون شهری، تعاملی سازنده بین نهادهای فعال اقتصادی و مخاطبان آن ها ایجاد نموده است.