۸ روش برای اینکه از نیروی کار جدید استقبال کنید و آنها را شاد بهره ور سازید

 

اضافه کردن یک فرد جدید در صورت رعایت نکات ظریف آن می تواند تجربه ای آموزنده و بهره ور  باشد. برای این منظور از ۸ کارآفرین پرسیدیم که چطور به کارمندان جدیدشان خیر مقدم می گویند و آنها را جزیی از فرهنگ سازمانشان می کنند؟ پاسخهای آنان را در ادامه میخوانیم:

 

2
۱
    مشقت ناشی امور پیش پاافتاده را برطرف کنید
مرگان بارت  مؤسس و مدیر عامل شرکت  SkyeTeam, Broomfield, Colonمی گوید وقتی فرد تازه کاری به عضویت یک تیم جدید در می آید، برخی امور کوچک و پیش پاافتاده هم می تواند آزاردهنده و گاه مایوس کننده باشد. نکاتی مثل آشنایی با دیگر اعضای سازمان، و حتی امور پیش پا افتاده ای مثل اینکه چطور از دستگاه کپی استفاده کنیم، ساعت و مکان مناسب صرف ناهار در اتاق استراحت، … باید در همان ابتدای ورود فرد به سازمان برای او تشریح شود.

۲-    تاکید بر خانواده کاری
آوی سینگر مؤسس  Showd.meنیویورک می گوید: ما باید به افراد جدید در شناخت اعضای تیم و تجربیات آنها که نیاز دارند بدانند، کمک کنیم. برای این منظور می توان از کارمندان شایسته مشاوره و کمک گرفت. موفق ترین مشاوره ها زمانی اتفاق می افتند که طرفین دانش در اختیار خود را با همکارانشان سهیم شوند.


۳-    
آنها را در امور سهیم کنید
دکتر لیندا شارکی می گوید قبل از اینکه افراد استخدام شده جدید وارد سازمان شوند برای آنها یادداشتی در مورد نکات مهم ارسال کنید. این امر پیوندهای عاطفی ایجاد میکند که در آنها این احساس را ایجاد می کند که به سازمان متصل هستند و در آن درگیر هستند.


۴
    با هم ناهار و صبحانه بخورید
هلن کاولی مؤسس استودیو های آپلیفت و مؤسس اسویت استایل در نیویورک می گوید: روز اول کاری میتواند یک روز عالی و شاد و بهره ور باشد. از همان روز نخست سعی کنید که اعضای خانواده کاری در کنار یکدیگر غذا صرف کنند. این دیدارهای دوستانه میتواند منشا تولید ایده های بسیار کارامدی شده و بعلاوه همبستگی میان اعضا را ارتقا دهد.


۵-    آنها را از پشت میزشان حرکت دهید
Garrett O’Shea رئیس و مدیرعامل شرکت PockitShip ، Falls Church, VA. می گوید: ما در سازمان خودمان و در همان هفته نخست جذب فرد جدید او را به بازار و میان مشتریانمان گسیل میکنیم تا از همان ابتدا با فضای واقعی کار و بازار آشنا شود. بسیاری از این افراد در همین مرحله جا میزنند و یا تجربه خوشایندی از بازارگردی بدست نمی آورند که احتمالا نشان دهنده این میتواند باشد که شاید فرد مناسبی برای آن شغل نیستند. صحبت کردن با مشتریان واقعی به آنها کمک می کند که در مراحل بعد نیاز های واقعی آن شخص را حتی از پشت تلفن درک کند.

 

 


۶-    نشان دهید، نگویید.
تد فرانک می گوید به دلیل اینکه تفاوت های ظریف میان انواع مدل ها و استراتژی های کار و کسب، تلاش کنید برای مثال به کارمندان جدید ویدئویی کوتاه با جنبه آشنایی با فعالیتهای شرکت و ماهیت و شخصیت آن نشان دهید که دانشی درونی به آنها می دهد و به آنها کمک می کند تا به شیوه بهتر و سریع تری با سازمان تعامل کنند. میتوانیم در قالب ویدیو و در کمتر از ۱۰ دقیقه، چشم اندازهای بازار، انواع طبقات مشتریان، روشهای موقعیت گذاری مورد استفاده سازمان، ارزش ها و اینکه چطور به ارزش های سازمان عکس العمل نشان دهند را پوشش دهیم.


۷-    اجتماعی کنید


فرآيند اجتماعي سازي، خارجي ها را به داخلي تبديل کرده و رفتارهاي کارمندهاي جديد را با خواسته ها و ارزشهای سازمان هم راستا مي کند. سازمانها از طریق آموزش به کارکنان خود کمک مي کنند تا خودشان را با فرهنگ سازمان سازگار کنند و زبان آن را بیاموزند، زيرا صرف نظر از اين که يک سازمان چه قدر در گزينش و استخدام کارکنان خود درست عمل کند و موفق باشد، کارکنان جديد هنوز به طور کامل با فرهنگ سازمان آميخته و سازگار نيستند.

 

۸-    از هر فرصتی برای جشن گرقتن و آموختن بهره ببرید


لیزی الینگسون یکی از مؤسسین   Blueprint Registryدر سیاتل می گوید: ما جلسه ای تحت عنوان ۴۰۴ هر پنجشنبه در ساعت ۴:۰۴ برگزار می کنیم که هر کارمند شانس میزبان شدن برای سایر اعضای خانواده کاری را دارد. هر یک از میزبانان تنقلات و نوشیدنی فراهم کرده و تعدادی بازیهای جذاب و آموزنده در نظر میگیرند که این بازیها به شکسته شدن جو رسمی و برقراری روابط کاری سازنده تر کمک میکنند. این نشستها میتواند جنبه های دیگری نیز داشته باشد و بطور مثال افراد بتوانند مطالعات خود را با همکارانشان سهیم شوند و حتی تحلیلهای رقابتی ارائه دهند که به آنها اجازه می دهد تا به سرعت بازار را درک کنند.

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *