فولکس‌ واگن با یک شیرین‌کاری علاقه‌مندان به سینما را شوکه می‌کند

 

197

زمانی که نوبت به موضوع مهمی مانند ایمنی در سطح جاده‌ها می‌رسد، انتقال پیام از طریق تبلیغات سنتی کاری بسیار سخت است، خصوصاً که، علیرغم بسیاری از ایده‌های خلاقانه و حتی خنده‌دار، اغلب این تبلیغات نادیده هم گرفته می‌شوند. می‌پرسید چرا؟ دلیل آن این است که باوجودآنکه مخاطبین به این تبلیغات نگاه می‌کنند، اما این تبلیغات در آن سطحی که باید و لازم است با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌کنند و بنابراین موجب تغییر رفتار آنها نمی‌شوند. این نقطه‌ای است که کمپین خلاقانه فولکس واگن با عنوان “چشم به جاده” معرفی می‌شود.

کمپین

صندلی‌های سینما MCL هنگ‌کنگ با ورود افرادی شروع به پر شدن می‌کنند که در پی ساعتی سرگرمی هستند. آنها بر روی صندلی‌های خود می‌نشینند و سپس یک تبلیغ شروع به پخش شدن می‌کند. تصویر نشان داده‌شده صحنه بدون جذابیت از دید یک شخص است. سپس با دریافت یک پیام متنی به‌طور ناخودآگاه دست همه افراد حاضر در سینما به سمت گوشی‌های خودشان می‌رود و نگاه آنها از صفحه سینما دور می‌شود.

سخت است، خصوصاً که، علیرغم بسیاری از ایده‌های خلاقانه و حتی خنده‌دار، اغلب این تبلیغات نادیده هم گرفته می‌شوند. می‌پرسید چرا؟ دلیل آن این است که باوجودآنکه مخاطبین به این تبلیغات نگاه می‌کنند، اما این تبلیغات در آن سطحی که باید و لازم است با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌کنند و بنابراین موجب تغییر رفتار آنها نمی‌شوند. این نقطه‌ای است که کمپین خلاقانه فولکس واگن با عنوان “چشم به جاده” معرفی می‌شود.

تصادف

موجی از تعجب در بین افراد حاضر در سینما با تصادفی شدیدی که این خودرو دچار آن می‌شود، شکل می‌گیرد. سپس یک پیام متنی بر روی صفحه سینما در رابطه بااهمیت توجه کردن به جلو و عدم توجه به موارد دیگر در حین رانندگی ظاهر می‌شود.

مؤثر بود؟

به نظر من بدون شک این کمپین توسط فولکس واگن، یک تبلیغ ۱۰۰% برنده و موفقیت‌آمیز بود. ما در آن سالن نبوده‌اید و احساسی کاملاً به‌یادماندنی از این تبلیغ در ما ایجادشده است، پس مطمئناً میزان تأثیرگذاری آن بر افراد حاضر در سینما به‌مراتب بیشتر و بیشتر بوده است. حالا اجازه به‌صورت جزئی‌تر به بخش‌های مختلف این کمپین بپردازیم و دلیل موفقیت آن را پیدا کنیم.

یک برند هیچ‌چیزی نمی‌فروشد

بله، این کمپینی است که توسط فولکس واگن ساخته‌شده، اما در هیچ نقطه‌ای از آن به موضوع ایمنی خودروهای فولکس واگن اشاره نشده، همچنین غیر از لوگو و حروف منتسب به این برند که با آن نام تجاری آن نوشته‌شده، هیچ ارتباطی بین برند و تبلیغ دیده نمی‌شود. همین نکته است که آن را تبدیل به یک‌قدم هوشمندانه از طرف فولکس واگن می‌کند. از این طریق آنها درواقع به یک تبلیغ بسیار خوب و مناسب برای برند خود، نه برای خوب یا بد بودن خودروها، بلکه برای اهمیت دادن آنها به سرنوشت و سلامتی مردم و راننده‌ها و بهترین راه چگونگی بازداشتن آنها از ارتکاب اشتباه دست‌یافته‌اند و بخشی از مسئولیت اجتماعی خود نسبت به مشتریان را انجام داده‌اند.

 

 

 

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *