رشد اهمیت اینفلوئنسر influencer در کمپین بازاریابی !

 اینفلوئنسر (Influencer) فرد یا افرادی هستند که در شبکه‌های اجتماعی با توجه به اینکه دنبال‌کنندگانی بسیاری دارند، لذا با توجه به نوع فعالیت‌شان افرادی را به خود جلب می‌کنند که با بررسی کوتاهی می‌توانید جامعه هدف (Target Group) مورد نظر خود را در آنها بیابید، مخصوصاً اگر هدف شما نسل هزاره (Millennial)  باشد و بدین ترتیب به انتقال پیام برند از طریق آنها بپردازید.

3

اینفلوئنسرها به دلیل مقبولیتی که در بین طرفدارانشان پیدا می‌کنند، در بسیاری از مواقع مورد تایید آنها خواهند بود و همین موضوع بهترین بستر را برای ارتباط برند با مخاطب هدف مهیا می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود به دلیل سهولت در تمایز دادن دنبال‌کنندگان (Followers) هر اینفلوئنسر ، در سال جدید میلادی نیمی از بودجه‌های تبلیغات آنلاین در حوزه شبکه‌های اجتماعی به این افراد تخصیص داده شود.

یکی از موثرترین دلایلی که برنامه‌ریزی روی اینفلوئنسرها را قوت می‌بخشد، نحوه برخورد کاربران با تبلیغات است بطوری که ۲۵ درصد آنان از مشاهده تبلیغات چشم‌پوشی می‌کنند یا از طریق اپلیکیشن‌ها آن را بلاک می‌کنند؛ از طرفی پیش‌بینی جهانی برای بودجه تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها در سال ۲۰۱۷ مبلغی بالغ بر ۵۷۰ میلیون دلار تنها در اینستاگرام است.

 

 

 

Social Networking People Conceptual

4

البته در رابطه بین برند و اینفلوئنسرها می‌بایست نکاتی را رعایت کنید:

برندها دقت کنند !
اینفلوئنسرها با توجه به فعالیتی که در شبکه‌های اجتماعی دارند محتوای متفاوتی منتشر می‌کنند. لذا در انتخاب اینفلوئنسر برای کمپین بازاریابی و تبلیغاتی برندتان تنها به تعداد طرفدار و یا محبوبیت اینفلوئنسر در لحظه بسنده نکنید!

نگاه به اینفلوئنسر از طرف برند را همانند یک سفیر برند (Brand Ambassador) در نظر بگیرید. پس از تعدد اینفلوئنسر برای تبلیغات خود برحذر باشید و به درستی سفیرتان را انتخاب کنید.

اینفلوئنسرها دقت کنند !
با توجه به اینکه درصد کثیری از اینفلوئنسرها در سنین پایین هستند و تجربه بازاریابی ندارند، لذا تنها فعالیت خود را مبنی بر درآمد زودگذر نگذارید و به این موضوع با دیدی طولانی مدت نگاه کنید.

 

Social Networking People Conceptual

 

در انتخاب تبلیغات و برندها وسواس داشته باشید زیرا از سویی طرفداران شما نیز آدم‌های باهوشی هستند و دارای سلایق متفاوت.

از طرف دیگر اگر در انتخاب برند و تبلیغات بی‌تجربه عمل کنید بعدها شما را با آن سطح می‌شناسند و در صورتی که می‌خواهید به این کار حرفه‌ایی نگاه کنید حتماً از یک مشاور باتجربه در حوزه آنلاین در کنار خود بهره ببرید.

 

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *