تبلیغات مبتنی بر قصد و چرایی تمرکز بر آن

 

سعی و تلاش برای پیش رفتن و به‌روز بودن با آخرین روندهای تبلیغات و بازاریابی – از جمله مطلع شدن از چیستی تبلیغات مبتنی بر قصد یا تبلیغات ابری – می‌تواند حسی شبیه به سوارشدن بر قطار غلتان در شهربازی را به انسان منتقل کند. انگار که هر دم ضربه‌ای همانند شلاق بر روی ذهن شما فرو می‌آید.

درواقع می‌توان گفت چیزی که در یک روز روندی نو و جدید به‌حساب می‌آید، در روز بعد شاید دیگر کارایی خودش را ازدست‌داده باشد و ازاین‌رو مجریان حوزه تبلیغات همواره باید در حال سعی و تلاشی برای همگام بودن با علایق و فعالیت‌های مجموعه مخاطبین خودشان داشته باشند که البته هرروز و هر ساعت می‌تواند در حال تغییر کردن باشد. شدت این تغییر شاید در حدی است که مجریان تبلیغات امروزی شاید اصلاً نتوانند دنیایی را در ذهن خود تصور کنند که در آن استفاده از صدای گربه در تبلیغات اصلاً وجود نداشت یا به‌نوعی به هیچ پذیرفته نبود. به نظر شما در چند سال آینده یا حتی چند سال بعدازآن استفاده از چه چیزی در تبلیغات مرسوم و ایده آل است؟

یکی از روش‌هایی که بر اساس آن می‌توانید بخشی از این روندها را حدس بزنید و در استراتژی‌های تبلیغاتی خود از آن‌ها استفاده کنید، توجه کردن به محصولات موردعلاقه مخاطبین یا فعالیت‌ها و کارهایی است که همین‌الان در حال انجام دادن آن‌ها هستند.

تبلیغات مبتنی بر قصد، تبلیغات مختلفی را بر اساس فعالیت‌های آنلاین مخاطبین به آن‌ها نمایش می‌دهد – به عبارتی نوع وب‌سایت‌هایی که آن‌ها در حال بازدید کردن هستند، نوع محصولاتی که در حال نگاه کردن به آن‌ها هستند و همچنین اطلاعاتی که از داخل پروفایل‌های آن‌ها قابل‌استخراج است. بر اساس تعریف دقیق‌تر می‌توان گفت در فضای بازاریابی آنلاین، تبلیغات مبتنی بر قصد هنر نشان دادن یک پیام تبلیغاتی به کاربری است که اخیراً یا همین چند دقیقه پیش قصدی برای خرید یک محصول یا خدمت از خود بروز داده است.

 

دلایل مختلفی برای تمرکز کردن شرکت شما بر روی این حوزه تبلیغاتی وجود دارد که به‌طور خلاصه به سه مورد از آن‌ها اشاره می‌کنم:

 

 

 

نرخ بازگشت سرمایه بالاتر

آسان‌ترین فروش‌ها از طرف مشتریانی حاصل می‌شود که پیش از خرید به‌خوبی می‌دانند چه چیزی می‌خواهند؟ تبلیغات مبتنی بر قصد از قبیل هدف‌گیری مجدد مخاطبین به مشتریان محصولات و خدماتی را نشان داده و معرفی می‌کند که پیش‌از این اظهار علاقه یا نیازی در رابطه با آن محصول داشته‌اند. بنابراین این دسته از تبلیغات از احتمال بالاتری برای منجر شدن به فروش برخوردار هستند.

 

با استفاده از این روش تبلیغاتی شما نرخ بالاتری از بابت سرمایه گزاری خود به دست می‌آورید، چراکه این روش تبلیغاتی منجر به فروش بالاتری می‌شود و در عمل نیاز به آزمون‌وخطا کردن هیچ روش تبلیغاتی دیگری ندارید و ازاین‌رو پول و سرمایه خود را تلف نمی‌کنید.

 

تعامل کاربر

تبلیغات مبتنی بر قصد همچنین موجب بالا رفتن تعامل کاربر در سطح شبکه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌های ارتباطی می‌شود. مشتریان شما ممکن است از آمادگی کامل برای خرید کردن برخوردار نباشند، اما این روش تبلیغ موجب جلب ‌توجه آن‌ها و تشویق آن‌ها به بازدید از وب‌سایت یا پروفایل شما می‌شود.

 

هدف‌گیری مجدد مشتری و تبلیغات مبتنی بر قصد به شما در به دست آوردن دنبال کنندگان بیشتر در سطح شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند، تعداد لایک های بیشتری برای شما ایجاد می‌کند، تعداد درج نظرات کاربران را بالا می‌برد و منجر به اشتراک‌گذاری بیشتر محتوا شما می‌شود. تمامی این تعاملات موجب بیشتر شدن حضور شما در سطح شبکه‌های اجتماعی شده که درنهایت موجب کسب مشتریان بیشتر و تعامل بالاتر می‌شود.

 

این تعامل بالاتر و تعداد دنبال کنندگان بیشتر موجب کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو شده و موجب بیشتر دیده شدن شما می‌شود و درنهایت موجب ترافیک بیشتری برای شما می‌شود که درنتیجه حتی اگر به‌طور مستقیم اقدام برای وب‌سایت خود تبلیغات نداشته باشید، بازهم از ترافیک بسیار قابل قبولی برخوردار می‌شوید.

 

رسایی بالا در دستگاه های مختلف

امروزه دستگاه‌های موبایل به‌سرعت در حال پیشی گرفتن از دستگاه‌های کامپیوتر رومیزی هستند و به‌زودی شاهد تبدیل‌شدن آن‌ها به رهبر در تمامی فعالیت‌های ما با استفاده از اینترنت می‌شوند.

 

تبلیغات مبتنی بر قصد شیوه‌ای از تبلیغات است که قابل نشان داده شدن بر روی دستگاه‌ها و زیرساخت‌های مختلف می‌باشند که این موارد شامل دستگاه‌های تلفن هوشمند، تبلت ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی هستند که البته راهکار اجرای آن‌ها استفاده از کوکی‌ها است که فایل های بسیار کم‌حجم هستند و بدون اطلاع کاربر از طرف یک وب‌سایت بر روی دستگاه وی ذخیره‌شده و فعالیت‌ها وبگردی وی در آن وب‌سایت را مرور می‌کنند و بر اساس این اطلاعات اجرای این نوع از تبلیغات را ساده می‌کنند.

 

این فایل ها همچنین به تشخیص دستگاه مورداستفاده شما برای وبگردی اقدام کرده و از این طریق تبلیغات مناسب برای نمایش بر روی دستگاه شمارا استفاده می‌کنند. مثلاً اگر در حال استفاده از گوشی موبایل خود باشید، نمایش یک ویدئو با حجم گرافیک بالا بر روی خیلی مناسب نیست و شاید استفاده از یک متن کوتاه با دقت زیاد نتیجه بهتری در رفتار شما داشته باشد.

منبع: سایت www.ibazaryabi.com

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *